onsdag 26. september 2012

Raglankjole, Høstsopp

En gammel stooor golfskjorte til herre + litt blonder + noen knapper + en stoffrest 
=
Raglankjole med mønster konstruert etter Rundschaumetoden.

Foran har kjolen gjenbruk av lommer, knapphull og biser fra den opprinnelige golfskjorten..


Bak har kjolen fått applikasjon av samme soppstoffet. 
Blonder i nedkanten og i halsen. i halsrigningen er blonden brukt til løpegang for strikket.


Lommer fått håndsydd blondepynt og knapp.


Biser er de opprinnelige i forkanten, bare byttet bort de sorte knappene med soppknapper.


Blonde i nedkanten.


Nærbilde av soppapplikasjonen.


Blondekant i utrigningen med løpegang og strikk


Knapp på lommeklaffen.


Ryggen med soppapplikasjonen


11 kommentarer:

  1. Så flott den var :-)
    kjempefin :-)
    og jeg liker gjennbruk :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar Villblomsten.
      Gjenbruk i mitt hjerte helt fra 1975.

      Slett
  2. Hei,
    Kom tilfeldigvis over bloggen din på ei side der du er med på ein konkurranse. Eg falt pladask for kjolen din....den er kjempelekker. Så kreativt....flink dame ja!!!!
    Skal sjå litt meir no i bloggen her.....mykje spennande.
    Takk for titten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig tilbakemelding, moro å lage nytt av "gammelt". Drysser inn en god del nesten ubrukte klær her hjemme, folk vet jeg liker å sy om.

      Slett
  3. Hei igjen :)
    Det kunne visst stemmast på deg og du har fått mi stemme...vel fortjent. Lykke til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du stemte på meg, tusen takk!!!

      Slett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Denne kjolen er bare nyyydelig;)
    Du fikk min stemme:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, er visst sein å svare på kommentarer jeg ;)

      Slett